سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانلودبازی وبرنامه برای آندرویدوجاواوPC
سه شنبه 91 بهمن 3 :: 7:44 عصر ::  نویسنده : are
هنری فورد در روز 30 جولای 1863 در شهر Greenfield میشیگان به دنیا آمد. فورد در سن 16 سالگیمزرعه خانوادگی خود را رها کرده و راهی شهر صنعت و ماشین یعنی دیترویت شد چون هیچ علاقه ای به چراندن گاو و گوسفند نداشت.                                                                                 
                                                                                                     
او در سال 1891 بعنوان سرمهندس شرکت روشنایی ادیسون مشغول به کار می شود.در اینجا فورد میتوانست تا اندکی از عطش علاقه به صنعت و اتومبیل بکاهد ولی این هم برای او کافی نبود. در سال 1896 هنری فورد اولین اتومبیل خود با نام Quadricycle می سازد.
برای مردم آن زمان که به گاری و درشکه عادت داشتند دیدن چنین وسیله ای تعجب آور بود. در سال 1899 فورد پس از 8 سال کار در شرکت رو شنایی ادیسون ، رسما وارد دنیای اتومبیل سازان می شود.
فورد به عنوان شریک مالی و سرمهندس همکاری خود با شرکت تازه تاسیس Detroid Automobile Company را آغاز می کند. این شرکت سالیانه تعداد اندکی اتومبیل تولید می کرد. در سال 1911 Henry Ford Company یا شرکت هنری فورد تا سیس می شود ولی به دلایل نامعلوم با عدم موفقیت مواجه می شود (شاید به این دلیل که فورد یک مهندس بود نه یک تاجر) .
در سال 1902 فورد توسط بانکداران که سهامداران اصلی ین شرکت بودند از کار برکنار می شود و این شرکت تازه تاسیس به کارخانه Cadillac Motor Car Co تغییر نام می دهد. ولی او همانند فروچو لامبورگینی و انزو فراری آدمی نبود که از رو برود.
یک سال بعد یعنی سال 1903 ، کارخانه اتومبیل سازی فود تاسیس شد ولی با رویه ای متفاوت.
سیاست اصلی فورد ساخت اتومبیلی بود که حتی الامکان ارزان و بادوام باشدو فورد می خواست اتومبیلی بسازد که قطعات یدکی آن در سرتاسر آمریکا یافت شود. او برای نیل به این هدف با 11 شخص ثروتمند وارد مذاکره شده و کار خود را با سرمایه اس معادل 28 هزار دلار آغاز کرد.
اولین اتومبیلی که خط تولید این کارخانه را ترک کرد فود مدل A محصول سال 1903 بود ولی این اتومبیل تفاوت آشکاری با تمامی هم قطارانش داشت.
فورد مدل A به روش "تولید انبوه" ساخته می شدو نه به صورت محدود. شبکه فروش قطعات یدکی و خدمات تعمیر آن در سرتاسر خاک آمریکا دایر شده بود و البته رقبای فورد کاملا غافلگیر شده بودند. در سال 1908 مدل T تولید می شود.
در سال 1910 اولین کارخانه تولید انبوه اتومبیل در Highland Park میشیگان رسما آغاز به کار می کند.
در سال 1913 اولین خط تولید متحرک در Highland Park راه اندازی می شود.
در سال 1914 فورد اعلام میکند که با پرداخت 5 دلار در ازای 8 ساعت کار قصد دارد سود کارخانه را با کارگران خود شریک شود. این تصمیم یک حرکت ظریف و زیبا برای ترقیب کارگران به بهتر کار کردن بود.
در سال 1915 فورد با کشتی اختصاصی خود موسوم به Oscar ll که آنرا کشتی صلح نامیده بود ، راهی نروژ می شود تا در تلاشی بی فایده به جنگ جهانی اول پایان دهد.
در سال 1919 Edsel B . Ford پسر هنری فورد به سمت ریاست کارخانه فورد منصوب می شود.
در سال 1921 کمپانی فورد با تولیدی بالغ بر 55 درصد کل اتومبیل ها ، به بزرگ ترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل می شود.
در سال 1932 اولین اتومبیل فورد با موتور هشت سیلندر خورجینی تولید می شود.
در سال 1943 Edsel B . Ford بطور ناگهانی و در سن 49 سالگی پدر خود را برای همیشه تنها می گذارد.
هنری فورد خود رد سال 1947 و در سن 83 سالگی با دنیای اتومبیل ، دنیایی که شاید خود او در پیدایش آن مهمترین نقش را داشت ، خداحافظی کرد در حالی در منزل خود در Dearborn از توابع Fair Lane خاطرات شیرین گذشته را مرور می کرد. هنری فورد همانند تمامی آنانی که نامی بزرگ خلق کردند انسان بزرگی بود.
آرم کاخانه فورد عبات است از یک زمینه بیضی شکل به رنگ آبی که در آن کلمه FORD با خط نستعلیق نوشته شده است. زمینه آبی نشانگر آسمان است ، آسمانی پهناور که وسعت این کارخانه را تداعی می کند ، آسمانی که سایر ستاره های اتومبیل سازی هر از گاهی در آن چشمک می زنند!
امروز 7 کمپانی اتومبیل سازی در زیرمجموعه کمپانی فورد قرار دارند
Aston martin , Land rover , Jaguar , Volvo , Mazda , Mercury , Lincoln
این کمپانی سومین تولید کننده اتومبیل دنیاست.

 

 




موضوع مطلب : تاریخچه اتوموبیل،تاریخچه ماشین

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 66512



 
 
 

ابزار امتیاز دهی

قیمت سکه ابزار پرش به بالا